joi

Piept de pui cu apio

De data asta am gasit o retea pe un site pe care-l urmaresc cu interes: ebucataria.ro. Normal ca nu am respectat reteta 100%; in primul rand ca am uitat sa cumpar tot ce aveam nevoie (in special ceapa verde); in al doilea rand ca m-am gandit eu sa pun mai multe materii prime. Dar a iesit bun.
Am folosit: un piept de pui (cam 250 g), 2 cepe, 4 catei de usturoi, 2 ciuperci mari, 2 tulpini de apio (tulpini de telina), putin ghimbir, jumatate de dovlecel, 1 morcov, putin ardei iute, sos de soia si condimente (sare si piper).
Am pregatit "materia prima" astfel: puiul taiat cubulete, ceapa tocata marunt, usturoiul zdrobit, apio taiat felii mici, dovlecelul si jumatate din morcov felii subtiri, ciupercile felii; ghimbirul l-am taiat felii subtiri si l-am strivit usor; se poate pune si ras, dar am vrut sa manance si Tudor si sa nu iasa prea picant sau sa il pot scoate la final.
In wok am pus putin ulei si am lasat la calit la foc mare puiul, ceapa, usturoiul si ghimbirul. Se amesteca continuu.
Cand puiul s-a rumenit punem apio si dovlecelul.
Dupa 2-3 minute am pus ciupercile si ardeiul iute.
Am mai lasat putin, cat sa se inmoaie ciupercile, apoi am adaugat vreo 2 linguri de sos de soia, o lingurita de zahar, sare si piper dupa gust.
Dupa 1-2 minute cam asa arata.
Am pus deasupra putina salata de morcovi; jumatatea de morcov ramasa am feliat-o subtire cu cutitul/aparatul de decojit (imi scapa acum termenul), am pus putin piper si zeama de lamaie dupa gust (reteta vazuta la Adi Hadean).
Cautati si pe ebucataria.ro retete bune.
Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu